söndag 15 mars 2015

Första orden...

Shalom!
Måste börja mitt första inlägg på denna bloggsida med en stor SUCK!!!!
Suck, därför att min förra bloggsida försvann, och jag har ingen aning om jag någonsin kan återfå allt jag skrev på min dåvarande bloggsida: shalowill.bloggsida.se.
Hoppas bara att jag inte drabbas av samma öde en gång till. Även om det inte är många som läser det jag skriver, så har jag ändå lagt ner en massa tankemöda och tid på det jag har skrivit, och det är inte roligt att plötsligt förlora allt ut i tomma intet, - utan någon förvarning,- och utan någon förklaring. Hoppas denna sajt är mera seriös.

Skulle vara kul om någon som läser detta kan bidra med lite upplysningar om vad som hände med bloggsida.se?

När jag nu har avreagerat mig lite, så får jag väl komma igång med lite egna funderingar, så som jag har angivit som huvudrubrik för min blogg.

Jag vill så här i början göra lite programförklaring om vad jag huvudsakligen kommer att fundera omkring: Huvudsakligen rör sig mina funderingar om kristendom, och då särskilt om min tro i förbindelse med Israel. Jag anser nämligen att staten Israel idag är starkt hopkopplad med min kristna tro.
Precis som Jesus sa till den samariska kvinnan vid Sykars brunn, så kommer frälsningen (räddningen) från judarna. Det tog ju ungefär tusen år innan den kristna tron kom från Jerusalem upp till våra nordiska breddgrader, och nu ser man hur Israel uppfyller mer och mer av de profetiska löftena om det vi kallar endetiden.
Det är oerhört spännande att läsa hos de gamla judiska profeterna om vad som ska ske i vår värld under den närmaste tiden, och då särskilt med Israel, som är Guds tidsmarkör.

Men nu får det räcka med funderingar så länge. Om det mot förmodan skulle finnas någon som läser detta, så får detta räcka som programförklaring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar