fredag 27 mars 2015

Bloggbeslut

Svårt beslut att fatta i dag, men nu tror jag att jag har bestämt mig. Saken är den att min gamla blogg försvann, men har nu kommit tillbaka. Den låg på bloggsida.se och hade namnet shalowill.bloggsida.se. Bloggen är nu tillgänglig, men jag tror jag i fortsättningen vill satsa på den här bloggadressen. Vissa faktasidor kommer jag kanske att överföra hit, men vad gäller historiken så får jag nog hänvisa till den gamla bloggen.

Har varit på bilverkstaden BeMa i Herrljunga och hämtat min V50 efter 12000-mila service. Det är en dyr service eftersom det är en miljöbil med dieselmotor och då ska det vid denna körsträcka bytas partikelfilter och en massa annat som är viktigt för miljön. Hela servicen kostar 12000 kr, men jag beslöt att utsätta bytet av partikelfilter till dess bilens dator larmar om filterbyte. Så jag kom undan med 6000 kr i dag, och skjuter ytterligare 6000 på framtiden.
Ja, det var en dyr satsning att satsa på miljöbil, men skatterabatten var lockande och dieselpriset var fördelaktigt då. Men det har nu regeringen ändrat på med höjda skatter, och nuvarande regeringen varslar om ytterligare skattehöjningar för att få Sveriges ekonomi att gå ihop.
Men så länge Miljöpartiet sitter i regeringen lär det inte bli särskilt billigt att köra bil. Vi pensionärer har ju inte möjlighet att höja våra löner för att kompensera för höjda utgifter. För oss blir det att dra in svångremmen ytterligare.
Det är bara att konstatera att vad politikerna lovar i valrörelsen det kan man inte lita på. Frågan är vad vi kan göra åt det i nästa val?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar